آوینا جـانآوینا جـان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 28 روز سن داره
زیر یک سقف بودنمونزیر یک سقف بودنمون، تا این لحظه: 15 سال و 6 ماه و 28 روز سن داره
پیوند عــاشقانمون پیوند عــاشقانمون ، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 12 روز سن داره

.::خاطرات خانم کوچولومون::.

واکسن چهار ماهگی

1391/5/2 11:49
899 بازدید
اشتراک گذاری

صبحت بخیر دختر گلم. امروز 2 مرداد 91. عزیز دلمون تاج سرمون دختر گلمون زیباترین بهارمون چهار ماهگیت مبارک.niniweblog.com

اصلاٌ دیشب خوب نخوابیدم نمی دونم از استرس امروز بود نمی دونم... الانم چشام درد می کنه و خوابم می یاد. دخترکم به خاطر اینکه امروز واکسن داشتی ساعت را کوک کردم.که خواب نمونم. دیشب به خاطر اینکه تا سه روز نباید بعد از واکسن بری حمام. بردیمت حمام. دیروز غروب همسایه امون مامان ریحانه اومد گفت که ریحانه را هم باید ببره مرکز بهداشت. شماره پرونده هم از همسایه ها گرفته تا بتونی تو مرکز بهداشت محله امون که س... اسمشه پرونده باز کنیم برات. خلاصه منم بهش گفتم پس به همسرم میگم که با هم می بریمش منم دخترم را واکسنش را بزنم. خلاصه قرارمون ساعت 8 و نیم صبح بود که ببریمت مرکز بهداشت. صبح بهت شیر دام عزیزم و جایت عوض کردم و 13 قطره بهت استامینوفن دادم و حاضر شدیم و رفتیم با ریحانه اینا مرکز بهداشته س... . اونجا برات تشکیل پرونده دادن و کنترل چهار ماهگی و واکسنت.

وزنت- 6 کیلو 700 گرم...

قدت - 62 سانتیمتر...

دور سرت - 41 سانتیمتر...

واکسن چهار ماهگی ات هم واکسن سه گانه + قطره فلج اطفال بود...

واکسن سه گانه ات (دیفتری و کزار و سیاه سرفه) را به پای چپت زد و شما یکم ضعف رفتی و گریه کردی niniweblog.comقطره فلج اطفال هم که صورتی رنگ بود را خوراکی بود که نوش جان کردی عزیزم. راستی دایی گفته بود که بچه همکارش واکسن زده چند روز بستری شده بیمارستان گفتن به خاطر فاسد بودن واکسن بوده. امروز از واکسیناتور اونجا پرسیدم گفت واکسن MMR را ما ساعت 9 صبح باز می کنیم تا 1 بعدازظهر. تازه من سر ظهر اگه کسی بیاد براش تزریق نمی کنم می گم برو یه روز دیگه صبح زود بیا. گفتم چرا؟ گفت اخه یه بار قبلانا همکارم تزریق کرده بود به یه بچه که بچه فوت شد پای همکارم رسید به دادسرا. به همین خاطر من خیلی تو تاریخای واکسنا دقت می کنم دروغ نگم هر روز نه ولی هر دو هفته یکبار تاریخ واکسن ها را چک می کنم.... به همین خاطر از همه مامان می خواهیم که روزایی که ما واکسن داریم صبح زود ما را ببرن مرکز بهداشتا...مراقبت این واکسنت هم مثل دو ماهگی می مونه. امروز هر 4 ساعت یکبار استامینوفن و هر دو ساعت یکبار کمپرس یخ به مدت 10 ثانیه . فردا هم کمپرس اب داغ .

با امید به اینکه با مراقبت های من و بابا تو امروز و امشب تب نکنی عزیزم...

الانم گلم خوابت برده...niniweblog.com

واکسیناتور اونجا گفت گوشش را سوراخ نمی کنی. گفتم اخه درد هر دو تاش قاطی میشه بچم زجر میکشه. گفت چون استامینوفن میدی احساس نمیکنه. منم پولش را پرداخت کردم 10000 تومان ولی دیدم یه بچه بیست روزه را سوراخ کردن یکی از گوشاش را بد سوراخ کرد گفتم نه نمی خوام دلم هری ریخت پولش را پس گرفتم گفتم باشه تا بعداٌ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان هانا
2 مرداد 91 14:06
سلام مامان آوینا .اوخی کوچولو امروز واکسن زده و اوف شده فدا بشم .آفرین چه مامان با دقتی هستی که به تاریخها توجه می کنی اینقدر بعضی از مسئولین این مراکز بی خیال و بی انصافن که آدم باید حسابی حواسشو جمع کنه.خوب شد گفتی منم بیشتر حواسمو جمع کنم.برام دعا کن
مامان مه یاس
2 مرداد 91 14:42
تولد چهار ماهگی دخملی مبارک انشاالله که اذیت نمیشه.