آوینا جـانآوینا جـان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 23 روز سن داره
زیر یک سقف بودنمونزیر یک سقف بودنمون، تا این لحظه: 15 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره
پیوند عــاشقانمون پیوند عــاشقانمون ، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 7 روز سن داره

.::خاطرات خانم کوچولومون::.

آبریزش دهانی طولانی‌مدت در كودكان باید مورد بررسی قرار گیرد

1391/4/13 12:09
385 بازدید
اشتراک گذاری

سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: اگر آب‌ریزش دهانی در كودك پس از رویش دندان برطرف نشد، باید او را نزد پزشك متخصص برد تا از نظر مغزی، رشد فكری، اندازه دور سر و بیماری‌های مادرزادی مورد معاینه قرار گیرد...

سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: اگر آب‌ریزش دهانی در كودك پس از رویش دندان برطرف نشد، باید او را نزد پزشك متخصص برد تا از نظر مغزی، رشد فكری، اندازه دور سر و بیماری‌های مادرزادی مورد معاینه قرار گیرد.

محمدحسین سلطانزاده در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه در 2 ماه نخست تولد آب‌ریزش دهانی در كودك زیاد است، اظهار داشت: در این دوران هنوز عضلات دهانی طفل قوی نشده و به همین دلیل قادر نیست آب دهان را خود را ببلعد.

وی گفت: گاهی اوقات كودكانی كه دچار عقب‌ماندگی‌ ذهنی و جسمی هستند، آب‌ریزش دهانی در آنها به طول می‌انجامد تا جایی كه ممكن است همیشه طفل با این مشكل روبرو باشد.

سلطانزاده ادامه داد: رژیم غذایی مادر در آب‌ریزش دهانی كودك شیرخوار بی‌‌تأثیر نیست؛ زمانی كه مادر در دوران شیردهی كالری كمتری دریافت ‌كند، این مسئله بر شیر وی تأثیر می‌گذارد و وقتی طفل از شیر مادر تغذیه می‌كند، تأثیر كالری كم بر شیر مادر به صورت آب‌ریزش دهانی در شیرخوار ظاهر می‌شود.

وی بیان داشت: اگر آب‌ریزش دهانی پس از رویش دندان برطرف نشد، باید كودك را نزد پزشك برد تا از نظر مغزی، رشد فكری، اندازه دور سر و بیماری‌های مادرزادی مورد معاینه قرار گیرد.

این فوق‌تخصص اطفال خاطرنشان كرد: در بعضی از موارد آب‌ریزش دهانی موجب آلرژی در اطراف دهان كودك می‌شود كه همین مسئله زخم شدن اطراف دهان را در پی دارد البته خیس شدن روی سینه كودك نیز می‌تواند آلرژی ایجاد كند؛ از این رو به مادران توصیه می‌شود از پیش‌بند برای كودك استفاده كرده و در صورت خیس شدن لباس آن را سریع تعویض كنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

انیس کوشولو
13 تیر 91 15:44